۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۱۴

جانشین رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

۱۹۰۰ تن برنج تنظیم بازار به گلستان اختصاص یافت

۱۹۰۰ تن برنج تنظیم بازار به گلستان اختصاص یافت

گرگان- جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: هزار و ۹۰۰ تن برنج وارداتی تنظیم بازاری به گلستان تخصیص داده شده که در حال عرضه هستیم.

سعید حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نوساناتی که در قیمت برنج در سطح کشور حادث شده، ستاد تنظیم بازار استان و کشور پیگیری‌های لازم را در خصوص تامین برنج تنظیم بازار از نوع وارداتی (هندی و تایلندی) انجام داد.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: هزار و ۹۰۰ تن برنج وارداتی به استان تخصیص داده شده که برنج تایلندی با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج هندی در دو پارت با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۴ هزار تومان در مراکز مشخص در حال توزیع است.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان این قیمت‌های موجود در بازار مورد پذیرش ما نیست و با توجه به اینکه برنج مشمول قیمت‌گذاری نیست اما این دلیل نمی‌شود با هر قیمتی برنج در سطح بازار عرضه شود.

حسن پور بیان کرد: تعدادی دلال و واسطه نسبت به نگهداری برنج اقدام کرده و این امر سبب نابسامانی شده است و در جلسات تنظیم بازار و امنیت غذایی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و به دستگاه‌های نظارتی تکلیف شده در تمام روز در سطح بازار رصد و نظارت داشته باشند.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: قیمت‌های موجود در بازار با قیمت تمام شده کشاورزی فاصله زیادی داشته و افزایش ۶۰ الی ۷۰ درصدی قیمت‌ها را شاهد هستیم.

وی بیان اینکه با هرگونه احتکار و گرانفروشی برخورد خواهد شد، گفت: این موضوع انتفاعی برای کشاورزان نداشته زیرا فصل فروش آنها نیست.

حسن پور اضافه کرد: درخواست افزایش سهمیه برنج تنظیم بازار برای پایان سال داده شده و از دو ماه گذشته توزیع را آغاز کرده‌ایم.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان عنوان کرد: محل‌های فروش مشخص بوده و در هر شهرستانی بسته به میزان جمعیت بین یک تا سه عامل فروش مشخص شده است و عرضه برنج تنظیم بازاری تا زمان التهاب بازار ادامه دارد.

کد خبر 5425806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha